
Aquests conceptes es treballaran amb objectes i joguines o també amb dibuixos i imatges que tingueu a mà. Cal també aprofitar situacions de la vida quotidiana en que els utilitzem per fer l’aprenentatge significatiu.
CONCEPTES MATEMÀTICS:
Un-molts, gran-petit, obert-tancat, alt-baix, dins-fora, a dalt – a baix, llarg-curt, davant-darrera, al costat de…, més- menys, ple-buit, primer-últim.
TREBALLAR AMB ELS COS: endavant- endarrera
QUANTITATS-GRAFIA:
Els nens/es han d´associar la grafia del nombre amb la seva quantitat. Les grafies que es treballen són: 0-1-2-3
Exemples d´activitats: Se´ls ensenya o se´ls escriu un nombre i….
- han d´agafar tants objectes com el nombre indica
- posar-los dins una capsa
- agafar-los i ensenyar-los
- enganxar gomets dins un cercle que hàgim dibuixat…
- repartir nombres per l´habitació i que busquin el que se´ls demana.
FER SERIACIONS
Amb gomets en un paper, amb objectes posats en fila, fent collarets...
o Dos colors (blau-groc-blau-groc….)
o Dues mides (Gran –petit)
o Dues formes(quadrat-rodó….)
GEOMETRIA:
Buscar objectes o imatges o pintar per dins o per fora dibuixos de:
o Cilindres, esferes i cercles