Aquests conceptes es treballaran amb objectes i joguines o també amb dibuixos i imatges que tingueu a mà. Cal també aprofitar situacions de la vida quotidiana en que els utilitzem per fer l’aprenentatge significatiu.

 

CONCEPTES MATEMÀTICS:

Un-molts, gran-petit, obert-tancat, alt-baix, dins-fora, a dalt – a baix, llarg-curt, davant-darrera, al costat  de…, més- menys, ple-buit, primer-últim.

 

TREBALLAR AMB ELS COS:  endavant- endarrera

 

QUANTITATS-GRAFIA:

Els nens/es han d´associar la grafia del nombre amb la seva quantitat. Les grafies que es treballen són: 0-1-2-3

Exemples d´activitats: Se´ls ensenya o se´ls escriu un nombre i….

- han d´agafar tants objectes com el nombre indica

- posar-los dins una capsa

- agafar-los i ensenyar-los

- enganxar  gomets dins  un cercle que hàgim dibuixat…

- repartir nombres per l´habitació i que busquin el que se´ls demana.

 

FER SERIACIONS

Amb gomets en un paper, amb objectes posats en fila, fent collarets...

o   Dos colors  (blau-groc-blau-groc….)

o   Dues mides (Gran –petit)

o   Dues formes(quadrat-rodó….)

 

GEOMETRIA:

Buscar objectes o imatges  o pintar per dins o per fora dibuixos de:

o   Cilindres, esferes i cercles